czwartek, 22 grudnia 2011

Nie pytaj o Polskę...

Dzisiaj mija 10-ta rocznica śmierci Grzegorza Ciechowskiego, lidera i wokalisty zespołu Republika. Chyba nie muszę więcej pisać o nim i o zespole. Pewnie każdy słyszał choć jeden kawałek tego zespołu. Z tej okazji wrzucam jedną z moich ulubionych piosenek Republiki - "Nie pytaj o Polskę", ale w wykonaniu Krzyśka Zalewskiego. Krzysiek Zalewski wygrał którąś z części Idola - pamiętam tylko, że miał długie włosy. Jak dla mnie interpretacja Krzyśka jest genialna - mimo słabych pierwszych taktów. Mógłbym zaryzykować stwierdzenie, że to wykonanie jest lepsze niż oryginał. Biją od niego emocje, a ciarki na ciele mam za każdym razem gdy słucham tej wersji.

2 komentarze:

Anonimowy pisze...

do dzisiaj pamiętam ten sobotni poranek gdy nagle na antenie Trójki Marek Niedźwiecki, oznajmił,że Grzegorz zmarł.Byłem fanem Grzegorza zarówno w Republice jak i 'solo' i do dzisiaj do mnie nie dociera , że ten człowiek nie żyje. Nikt Jego nie zastąpi nawet jakiś lancer z jakiegoś Idola czy innej komercyjnej papki.

Tomasz S. pisze...

Zgadzam się, nikt nie zastąpi Grzegorza w Republice jak i 'solo'. Przedstawiłem jednie interpretację jednego utworu w wykonaniu Krzyśka - i nadal twierdzę, że zrobił to rewelacyjnie.
Czemu napisałeś, że byłeś fanem - już nie jesteś? Przejęzyczenie?